Placeholder image
Placeholder image

Det er tre årsaker til at Fairfax-maskinen ikke selges i butikk:

1: Kundene kjenner ikke til alle bruksområdene.

2: Ekspeditørens tid.

3: Kundens tid.

Info om bruksområder:
Når en kunde skal gå til innkjøp av en tradisjonell renholdsmaskin eller støvsuger (uten sammenligning forøvrig), oppsøker vanligvis kunden en forretning og får vist det merket forretningen fører. Kunden vet altså at det produktet kunden ønsker å kjøpe eksisterer, kjenner til produktets bruksområder og kan spørre etter varen.

Fairfax er ikke en ordinær støvsuger eller en tradisjonell renholdsmaskin. Fairfax er i utgangspunktet en luftrenser med en rekke andre bruksområder som må sees for å bli trodd, og kundene vil ikke spørre etter noe de i utgangspunktet ikke kjenner til.


Ekspeditørens tid:
Selv om Fairfax hadde blitt solgt i butikk, kan ikke maskinen snakke, den må demonstreres og forklares for at kundene skal få tilfredsstillende info om Fairfax-maskinens unike funksjoner og alle bruksområdene.

For å kunne gi en fullgod gjennomgåelse av Fairfax-maskinens alle bruksområder, tar dette i snitt ca. 1 time - og i praksis er dette tidsmessig umulig for ekspeditørene.


Kundens tid:
For å kunne gi en fullgod gjennomgåelse av Fairfax-maskinens alle bruksområder, tar dette som ovenfor nevnt ca. 1 time. En kunde som oppsøker en butikk for å kjøpe et produkt, ønsker å gjøre dette på forholdsvis kort tid og forventer ikke at butikkbesøket skal ta mer enn 10-15 minutter.



Placeholder image
Placeholder image